Уживання прикметників у художніх творах та науково-популярних текстах. - КОНСПЕКТИ УРОКІВ - МАЙСТЕРНЯ ВЧИТЕЛЯ - Каталог файлів - Криворізька спеціалізована школа №118
Головна » Файли » МАЙСТЕРНЯ ВЧИТЕЛЯ » КОНСПЕКТИ УРОКІВ

Уживання прикметників у художніх творах та науково-популярних текстах.
27.03.2013, 17:20
Тема: Уживання прикметників у художніх творах та науково-популярних текстах. Використання прикметників для всебічної характеристики предметів.
Мета:Закріпити в учнів поняття про прикметник як частину мови, про його роль в мовленні. Вчити розрізняти тексти за їх стилістичними ознаками, вживати прикметники в мовленні зі стилістичною метою;
розвивати мовленнєве чуття, культуру мовлення; розширювати світогляд учнів.
 виховувати любов і живий інтерес до рідної мови, до природи рідного краю.
 І. Організаційний момент
   Наш урок незвичний – на ньому присутні гості. Давайте привітаємо їх і будемо сподіватися, що вони не змарнують з нами свій час.
   А ми , як завжди, налаштуємося на плідну працю за допомогою настанови на творчість: ( слайд  1)
 
Я – школяр.
Я – особистість творча.
Я – люблю і вивчаю рідну мову.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
   Український письменник минулого століття Панас Мирний писав: «Найбільше і найдорожче добро в кожного народу - це його мова…», а французький політик П’єр Шевальє, побувавши серед українських козаків, зауважив: «Мова козаків…дуже ніжна і сповнена пестливих виразів та незвичайно витончених зворотів»
    На попередніх уроках  ми вже визначили, що допомагають зробити нашу мову різнобарвною і витонченою прикметники. Саме про безпосередню роль прикметників в мові й буде йти розмова на нашому уроці, тема якого:( слайд 2)
  « Уживання прикметників у художніх творах та науково-популярних текстах. Використання прикметників для всебічної характеристики предметів».
ІІІ. Актуалізація опорних знань
1.    Робота в зошитах .Каліграфічна хвилинка.
Сс сс. Сп по оч ку спочатку
Спочатку думай, а тоді кажи.
-    Поясніть зміст прислів’я.
-    Доберіть синонім  і антонім до слова спочатку

2.    «Мозковий штурм»
Учні дають повну характеристику прикметника як частини мови. На дошці з’являється схема.

Позначає ознаку                    Яке?Які?Яка?Який?                   Другорядний
                                                                                                             член речення


прикм + іменник                       Прикметник                         число

                        рід                                               відмінок

ІV Електронна пошта (повідомлення від однолітка з іншої країни) ( слайд  3)
 
 1.-Привіт, я- Дженіфер,. Я почав вивчати українська мова тому, що її називають найгарніший, мелодійний, солов’їний. Вибачаюсь за можливий помилки.  В моїй країні прикметники не мають закінчень.
Діти виправляють помилки у мові .
2.  На додатковому занятті з української мови я отримав завдання скласти розповідь про зимовий ліс. В мене вийшло так:
   Ліс. Вечір. У кожухах сплять ялини. Замети вкрили пеньки та листя. Скоро вовчі очі виглянуть із хащі.
( слайд  4)
 

 Чи сподобалось вам? Мій вчитель говорить, що некольорово. Може розфарбувати?
-    Які слова допомогли зробити текст красивішим?
-    Спробуйте додати прикметників, щоб даний текст став красивішим та запишіть вдосконалений текст в зошити.
V Фізкультхвилинка
( слайд  5)
3.    Спостереження за прикметниками у художніх та  науково-популярних текстах.
-  Ви- дуже розумні діти! Недавно я прочитав у казці опис снігу та заплутався зовсім :
Ранок говорив, що сніг золотий, небо казало – блакитне, старій ялинці здається, що синій, куріпка думає, що теплий, а вечірній зірці він бачиться червоним.
 
-    А яким бачите сніг ви? (розповіді дітей)
4. ( слайд  6)

 
(Діти зачитують тексти-описи снігу)
-    Сніг — це тверді опади у вигляді шестикутних пластинок чи призм з кристаликів льоду. Переважно випадає зшарувато-дощових хмар.
-    За ніч на небі зібралися хмари, а уранці, немов пух,посипалися перші легкі сніжинки. Вони крутилися в танці і застилали землю білосніжним килимом.
-    З’ясуйте мету кожного тексту.( І пояснює, що таке сніг, а ІІ –художньо описує ) В чому ще їхня відмінність?( слова в переносному значенні, порівняння)
 5. Творча робота.
- Щось ми все про зиму, але ж сьогодні останній день осені. Якою вона запам’яталися? Опишіть цьогорічну осінь, не забудьте про прикметники, порівняння, художні вислови.
Учні складають опис осені, використовуючи прикметники. Стиль тексту (науковий чи художній ) оберіть самостійно
  Учні зачитують написані описи
V.Закріплення вивченого.
- Для чого ж існує прикметник в мові?
- Чи потрібні прикметники в мові і для чого?
Спробуємо узагальнити знання про прикметник
 VІ. Рефлексія. Підсумок уроку.
( слайд  7)
 
   Отже, я переконалася, що без прикметників ніяк не обійтися. Вони відіграють надзвичайно важливу роль. Текст більш зрозумілий, краще сприймати. Дякую за допомогу. Ні, щиро дякую за велику, корисну допомогу!
Кошик вражень
Категорія: КОНСПЕКТИ УРОКІВ | Додав: lani
Переглядів: 836 | Завантажень: 47 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Для випускників школи
НАША АДРЕСА
Україна, Дніпропетровська обл.,
м.Кривий Ріг, 50056,
м-н Сонячний, 1



(0564) 65-14-66,65-34-15 school_118@ukr.net
ЯК НАС ЗНАЙТИ