Міський тренінг-марафон «Філологічна освіта Криворіжжя у контексті профілізації старшої школи» - 31 Березня 2016 - Криворізька спеціалізована школа №118
Головна » 2016 » Березень » 31 » Міський тренінг-марафон «Філологічна освіта Криворіжжя у контексті профілізації старшої школи»
16:28
Міський тренінг-марафон «Філологічна освіта Криворіжжя у контексті профілізації старшої школи»

 30  березня  педагогічний  колектив Криворізької спеціалізованої школи І – ІІІ ступенів №118 радо зустрічав  гостей на міському  тренінгу-марафоні «Філологічна освіта Криворіжжя у контексті профілізації старшої школи» (українська філологія). Учасниками заходу стали директори та заступники директорів з навчально-виховної роботи опорних шкіл з профільного навчання та закладів з напрямом профілізації: українська філологія, керівники районних, голови шкільних методичних комісій учителів української філології, творчо працюючі вчителі міста.

         За задумом організаторів філологічне свято розпочалося теоретичним блоком.  Труханенко Ганна Михайлівна, методист КЗ «Інноваційно-методичний центр», кандидат педагогічних наук, яка була модератором заходу, у своєму вступному слові визначила його мету: обговорити проблеми розвитку філологічної освіти Криворіжжя в умовах реалізації Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти  та Концепції профільного навчання.

Пленарна частина була представлена доповідями головного спеціаліста управління освіти і науки виконкому Криворізької  міської ради, кандидата педагогічних наук Полякової Вікторії Ярославівни; методиста Криворізького державного комерційно-економічного технікуму, викладача вищої категорії, викладача-методиста Полякова Петра Михайловича; доцентів  кафедри української мови Криворізького педагогічного інституту ДВНЗ «Криворізький національний університет», кандидатів філологічних наук Білоконенко Людмили Анатоліївни та Городецької Вероніки Анатоліївни.  У методичному меседжі директора КСШ №118 Чернякової Оксани Анатоліївни було відображено домінантні напрямки  розвитку закладу та представлено концептуальні основи формування розвиненої мовної особистості в умовах спеціалізованого навчального закладу.

         Озвучені  науково-теоретичні, дидактичні, методичні підходи до організації профільного навчання учасники марафону мали змогу спостерігати у роботі практичного блоку, що був представлений п’ятьма різноплановими секціями: творчою лабораторією, фрагментом практикуму з проведення сучасного уроку розвитку мовлення, філологічною ігротекою, психологічним квестом та практичним лекторієм з методології прочитання сучасної української літератури.

Керівники секцій продемонстрували інтерактивні форми та методи організації урочної та позаурочної діяльності з питань формування комунікативної та літературної компетентності особистості.

На черговому засіданні творчої лабораторії члени МАН під керівництвом Заніної Тетяни Вікторівни, вчителя вищої категорії, зробили перший крок до втілення своєї мрії бути успішними, адже пошук завжди приводить до відкриття нового, незвіданого та цікавого. Під час активної роботи учні показали вміння систематизувати інформацію, робити висновки. Усі завдання, дібрані вчителем, сприяли професійній орієнтації та підготовці до практичної діяльності старшокласників. Дуже яскравим був виступ Шерстюк Анни, учениці 11 класу, переможниці І етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту НДР «Юний філолог», яка показала вміння всебічно доносити думку до аудиторії, продемонструвала культуру поведінки під час виступу, навчила чітко та конкретно відповідати на запитання, робити висновки.

  

Про використання моделей навчання у системі розвитку комунікативних умінь і навичок під час підготовки до написання власного висловлення у форматі ЗНО йшла мова у 2 секції практичного блоку, що являла собою фрагмент семінару-практикуму з питань удосконалення сучасного уроку розвитку мовлення. Бондаренко Тетяна Миколаївна, учитель вищої категорії, акцентувала увагу аудиторії на теоретичних аспектах зазначеної проблеми, представила модель факультативного курсу, спрямованого на підготовку старшокласників до написання творчої частини ЗНО. У своїй доповіді Голуб Оксана Ігорівна, учитель І категорії, проаналізувала найпоширеніші помилки у структурі та змісті учнівського висловлення, вказала на причини таких недоліків, а також ознайомила присутніх із шляхами оновлення класичного уроку розвитку мовлення, методами та прийомами роботи, що допоможуть сформувати необхідні уміння та навички.

  

Полікультурна секція «Філологічна ігротека» була покликана продемонструвати можливість використання міжпредметних зв’язків в умовах профілізації. У ході заняття було використано комплекс ігрових технологій. Керівники секції,  учителі-методисти, Шаповаленко Інна Петрівна, Горбик Нелла Миколаївна та Кириченко Наталія Валентинівна переконали присутніх, що гра не тільки сприяє емоційному розвантаженню учнів, а є і потужним засобом в оволодінні знаннями; створює стабільну ситуацію успіху в навчанні; спонукає дітей до інтелектуальної роботи. Десятикласники показали, як ігри «Пароль», «Лінгвістичні джунглі», «Літературний пінг-понг» стають потужними   стимулами до оволодіння українською, англійською, російською мовами та українською і зарубіжною літературами в умовах спеціалізації навчального закладу. Учасники тренінгу-марафону мали змогу долучитися до ігрової діяльності, взявши участь у змаганнях «Лексикологічна пантоміма» та «Вгадай слово».

У роботі четвертої секції під керівництвом практичного психолога вищої категорії, Холод Юлії Леонідівни, глядачів чекала командно-інтелектуальна гра, що сприяла розширенню знань педагогів у галузі психології, розвитку пізнавальних інтересів, інтелектуальних здібностей, спонукала до самоосвіти  й  самовдосконалення. Представлена нестандартна форма роботи (квест) може бути успішно використана на уроках української мови та літератури при підготовці до зовнішнього незалежного оцінювання.

Практичний блок завершувала робота п’ятої секції, у ході якої Онікієнко Інною Миколаївною, доцентом кафедри соціології та економіки Криворізького педагогічного інституту ДВНЗ «Криворізький національний університет», кандидатом філологічних наук, було проведено практичний лекторій із методології прочитання сучасної української літератури.

Бугайова Ірина Євгенівна, завідуюча музеєм «Літературно-мистецьке Криворіжжя», шеф-редактор культурологічного альманаху «Символ», презентувала вміщені у ньому творчі надбання літературно-мистецьких кіл міста.

У ході тренінгу-марафону учасники мали змогу переглянути роботи юних ілюстраторів у художньо-виставковій міні-залі (керівник групи – Лелюк Тетяна Іванівна), спостерігати за  процесом творчості під час майстер-класу з декоративно-прикладного мистецтва (керівник групи – Фоміна Ганна Вікторівна), ознайомитися з буктрейлерами у рамках виставки «Оживають герої на екрані в рекламі» та друкованими роботами педагогів закладу (виставка «Погляд-практика»).

Естетичне та емоційне задоволення у присутніх викликали виступи вихованців ЦДЮТ «Сонях» зразкового театру сучасної хореографії «Гармонія» (художній керівник Бокулєва Н.О.), шкільного фольклорного гуртка «Барвінчата» (художній керівник Артеменко Л.В.), вокальної групи «Співограй» (художні керівники Суботін О.В., Кобренюк О.О.).

Підводячи підсумки, Полякова Вікторія Ярославівна відзначила  високий  науково-практичний  та  організаційний  рівень  проведення заходу, особистий вклад модераторів Труханенко Ганни Михайлівни та  Концевича Ігоря Васильовича, заступника директора з навчально-виховної роботи КСШ № 118,  серйозну роботу заступників директора Литвиненко Наталії Леонідівни та   Монастирної Галини Степанівни, а також педагогічного колективу, зокрема Амброзяк Ольги Валеріївни та Кресак Наталії Миколаївни  (технічна підтримка), Дрябіної Ганни Миколаївни, Сушенцевої Олени Михайлівни, Раковської Любові Леонідівни, Бондар Наталії Андріївни, Суздальцевої Тетяни Олександрівни (модератори груп), Кобренюк Олени Олександрівни (оформлення актової зали), Яновської Людмили Іванівни (оформлення книжкової виставки).

Своїми  яскравими  враженнями  та  побажаннями  успіху  поділилися  і  гості  навчального  закладу. Учасники  тренінгу-марафону  залишали  Криворізьку спеціалізовану школу №118 з  гарним  настроєм, бажанням  працювати  та  творити.

Переглядів: 205 | Додав: lani | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
avatar
Для випускників школи
НАША АДРЕСА
Україна, Дніпропетровська обл.,
м.Кривий Ріг, 50056,
м-н Сонячний, 1



(0564) 65-14-66,65-34-15 school_118@ukr.net
ЯК НАС ЗНАЙТИ