Головна » Статті » БАТЬКІВСЬКА СТОРІНКА » КОНСУЛЬТАЦІЙНИЙ ЦЕНТР ДЛЯ БАТЬКІВ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ

Дитина із порушенням слуху

Шановні дорослі, ви маєте пам’ятати, що ваша дитина найкраща у світі! Необхідно озброїтися терпінням, щоб ваша дитина (най-найкраща) мала змогу жити повноцінним життям, спілкуватися з однолітками.
Порушення слуху – не привід для розпачу, а глухота – не вирок, винесений дитині природою. Адже тисячі нечуючих людей живуть повноцінним життям, діти зростають розумними, вихованими і щасливими, юнаки і дівчата отримують освіту та обирають професію, влаштовують особисте життя. Це своєрідний виклик долі, випробування, яке слід прийняти мужньо, щоб своїми страхами та пригніченістю не нашкодити настрою, самоусвідомленню дитини як повноцінного члена суспільства, своєрідної і самобутньої особистості.

Батьки мають самостійно потурбуватися про те, щоб перевірити слух маляти. Робити це потрібно в перші місяці, а краще – у перші тижні життя.
Оксана Гаяш,
 канд.. пед. наук, методист ЗІППО
Читати далі…

Правильно організоване спілкування має надзвичайно великий навчальний і виховний потенціал. Спілкування – безцінне джерело мовленнєвого розвитку дитини з порушенням слуху. Щоб ним скористатися важливо пам’ятати, що:
1. Щоб розвивалося словесне мовлення дитини з порушенням слуху, з нею необхідно постійно спілкуватися.
2. Словесне мовлення дитини потрібно формувати під час спілкування у спільній діяльності: під час виконання побутових дій, режимних моментів, малювання, ліплення, конструювання, гри.
Говорити з малюком потрібно:
однією літературною словесною мовою (не змішувати українську і російську, діалектну);
у нормальному темпі, не поспішаючи, але й не уповільнювати не розтягувати мовлення штучно;
голосом нормальної сили (на відстані можливо дещо гучніше);
чітко промовляти, не «ковтати» закінчення;
дотримуватися правильних інтонацій;
не відвертатися;
не робити зайвих рухів, які можуть відвернути увагу;
емоційно заохочувати дитину до спілкування.

Де навчати дитину?
Діти з незначною втратою слуху можуть навчатися в дошкільних закладах загального типу за умови слухопротезування і допомоги дефектолога.
Спеціальну допомогу дитині з порушенням слуху надають у таких закладах:
1) спеціальних дитячих яслах-садочках;
2) спеціальних групах при загальноосвітніх яслах-садочках;
3) реабілітаційних центрах;
4) інклюзивних закладах.
Першочергове завдання батьків дитини з порушенням слуху – навчити малюка наслідувати дії дорослого, усвідомлювати свої дії, гратися, дотримуючись правил гри, привчити до сумісної діяльності.
Підсумовуючи, перерахуємо ті кроки, які необхідно зробити батькам дошкільника з порушенням слуху, щоб допомогти дитині розвиватися:
Крок 1. У перші місяці життя дитини  перевірити слух дитини.
Крок 2. Забезпечити раннє слухопротезування дитини на обидва        вушка.
Крок 3. Обрати навчальний заклад, в якому перебуватиме дитина та надаватиметься спеціальна педагогічна допомога.
Крок 4. Організувати навчальне середовище вдома: постійно розмовляти з дитиною, все називати, коментувати і пояснювати та проводити заняття з розвитку мовлення і формування вимови.

Категорія: КОНСУЛЬТАЦІЙНИЙ ЦЕНТР ДЛЯ БАТЬКІВ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ | Додав: lani (18.11.2019)
Переглядів: 22 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar