УСПІШНА АДАПТАЦІЯ П’ЯТИКЛАСНИКІВ - БАТЬКІВСЬКИЙ ВСЕОБУЧ - БАТЬКІВСЬКА СТОРІНКА - Каталог статей - Криворізька спеціалізована школа №118
Головна » Статті » БАТЬКІВСЬКА СТОРІНКА » БАТЬКІВСЬКИЙ ВСЕОБУЧ

УСПІШНА АДАПТАЦІЯ П’ЯТИКЛАСНИКІВ
-------

РЕКОМЕНДАЦІЇ  БАТЬКАМ  З  УСПІШНОЇ  АДАПТАЦІЇ  П’ЯТИКЛАСНИКІВ  ДО  НОВИХ  УМОВ  НАВЧАННЯ 

Будь - які перехідні періоди життя і діяльності дітей висувають специфічні проблеми, що пов’язані зі зміною в організації навчальної діяльності у середніх класах. Умови, які змінилися, пред’являють більш високі вимоги до інтелектуального і особистісного розвитку, до ступеня сформованості у дітей певних учбових знань, дій, навичок. Процес звикання до шкільних вимог і порядків, нового для п’ятикласників оточення, нових умов життя розуміється як адаптація. Адже дитина в школі адаптується не тільки до своєї соціальної ролі, але перш за все до особливостей засвоєння знань у нових умовах. 

1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом. 

2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей. 

3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів. 

4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.

5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога. 

6. Не слід відразу ослабляти контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо. 

7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння. 

8. Головне новоутворення підліткового вікового періоду – відкриття своєї індивідуальності, свого «Я». Підвищується інтерес до свого тіла, зовнішності. 

9. Зростає дух незалежності, який впливає на стосунки підлітка в родині, школі. 

10. У дітей настає криза, пов’язана з бажанням здобути самостійність, звільнитися від батьківської опіки, з’являється страх перед невідомим дорослим життям. 

11. Бажання звільнитися від зовнішнього контролю поєднується зі зростанням самоконтролю й початком свідомого самовиховання. 

12. Внутрішній світ дитини ще нестабільний, тому батькам не слід залишати своїх дітей без нагляду. Підліток дуже вразливий і легко піддається впливам як позитивним, так і негативним. 

13. Розширюється коло спілкування, з’являються нові авторитети. 

14. Недоліки й суперечності в поведінці близьких і старших сприймаються гостро й хворобливо. 

15. У батьках підлітки хочуть бачити друзів і порадників, а не диктаторів.

Матеріал з сайту http://253.school-site.kiev.ua/menu/for_parents/


 

Рекомендації батькам п'ятикласників

1. Надихайте дитину на розповідь про шкільні справи.

Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням на зразок: «Як минув твій день у школі?»чи «Яку ти сьогодні отримав оцінку?». Щотижня обирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам'ятовуйте окремі імена, події й деталі, про які дитина повідомляє вам, використовуйте їх надалі для того, щоб починати такі бесіди про школу. Крім того, обов'язково запитуйте у вашої дитини про її однокласників, справи в класі, шкільні предмети, педагогів.

 2. Регулярно розмовляйте з учителями вашої дитини про її успішність, поведінку й взаємини з іншими дітьми.

Без вагань поговоріть з учителем, якщо ви відчуваєте, що не знаєте про шкільне життя вашої дитини, або про її проблеми, пов'язані зі школою, або про взаємозв'язок її шкільних і домашніх проблем. Навіть якщо немає особливих приводів для занепокоєння, консультуйтеся з учителем вашої дитини не рідше, ніж раз на місяць. Під час будь-якої бесіди з учителем висловіть своє прагнення зробити все можливе для того, щоб поліпшити шкільне життя дитини. Якщо між вами й учителем виникають серйозні розбіжності, докладайте всіх зусиль, щоб мирно розв'язати їх.

3. Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.

Ваша дитина не повинна розцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність — як покарання. Якщо дитина навчається добре, частіше радійте, можна навіть влаштовувати невеликі свята із цього приводу. Але виявляйте свою заклопотаність, якщо в дитини не все добре в школі, і, за потреби, наполягайте на старанному виконанні нею домашніх і класних завдань.

Намагайтеся, наскільки це можливо, не встановлювати покарань і заохочень: «Ти на півгодини більше можеш подивитися телевізор за гарні оцінки, а на півгодини менше — за погані». Такі правила самі по собі можуть призвести до емоційних проблем.

4. Знайте програму й особливості школи, де вчиться ваша дитина.

Вам необхідно знати, яким є шкільне життя вашої дитини, і бути впевненими, що вона здобуває гарну освіту в хороших умовах. Відвідуйте всі заходи й зустрічі, організовані батьківським комітетом і педагогічним колективом. Використовуйте будь-які можливості, щоб дізнатися, як ваша дитина навчається.

5. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі.

Установіть разом із дитиною спеціальний час, коли потрібно виконувати домашні завдання, отримані в школі, і стежте за виконанням цих настанов, що допоможе вам сформувати позитивне ставлення до навчання. Продемонструйте свій інтерес до домашніх завдань і переконайтеся, що дитина має все необхідне для їх щонайкращого виконання. Однак, якщо дитина звертається до вас із питаннями, пов'язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх.

6. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі. 

З'ясуєте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім установіть зв'язок між її інтересами й предметами, що вивчають у школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, за якою поставлений фільм, що сподобався. Або любов дитини до ігор можна перетворити на прагнення дізнаватися що-небудь нове. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, у домашній діяльності. Наприклад, доручіть їй розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати якусь поверхню.

7. Особливі зусилля докладайте для того, щоб підтримувати спокійну й стабільну атмосферу вдома, коли в шкільному житті дитини відбуваються зміни.

Такі події, як перші кілька місяців у школі, початок і закінчення кожного навчального року, перехід із початкової школи до середньої і старшої, можуть призвести до стресу дитини шкільного віку. За будь-якої можливості намагайтеся уникнути значних змін або порушень у домашній атмосфері протягом цих подій. Спокій домашнього життя вашої дитини допоможе їй ефективніше розв'язувати проблеми в школі.


Рекомендації психолога батькам п'ятикласників

Виходячи з початкової школи, наші діти стикаються з іншим способом шкільного життя - кілька кабінетів, а не один клас, багато викладачів, а не одна вчителька. У цей період батьки повинні бути особливо уважні до своїх чад, виконувати наступні правила:

Здоров'я:

    Не забувайте про зміну навчальної діяльності дитини вдома, створюйте умови для рухової активності між виконанням домашніх завдань.
    Спостерігайте за правильною позою під час виконання домашніх завдань, піклуйтеся про правильний світловий режим.
    Попереджайте короткозорість, викривлення хребта, тренуйте дрібні м'язи кистей рук.
    Обов'язково вводьте в раціон дитини вітамінні препарати, фрукти і овочі. Організуйте правильне харчування.
    Дбайте про загартовування дитини, максимальну рухову активність, створіть в будинку спортивний куточок, придбайте спортивний інвентар: скакалки, гантелі і т.д.
    Виховуйте відповідальність дитини за своє здоров'я.

Пам'ятайте:

1. Головне - абсолютне прийняття дитини з усіма її перевагами і недоліками. Це запорука взаєморозуміння в родині.

2. Постарайтеся зрозуміти, з якими труднощами стикається дитина при переході з початкової школи в основну. Не відмовляйте дитині в допомозі при підготовці домашнього завдання, якщо вона попросить. При цьому не робіть нічого замість дитини, робіть разом з нею, привчайте її до самостійності.

3. Допоможіть п'ятикласнику запам'ятати імена, по батькові та прізвища класного керівника та вчителів-предметників. Зустріньтеся особисто з ними, встановіть контакт.

4. Не висловлюйтесь негативно про школу, про вчителів у присутності дитини, навіть якщо вам здається, що для цього є привід. Намагайтеся розібратися в проблемній ситуації, яка виникла. Краще, щоб вчитель був вашим союзником.

5. Забезпечте своїй дитині дотримання оптимального для цього віку режиму дня і зручне робоче місце вдома.

6. Подбайте про те, щоб у вашої дитини були друзі, товариші з класу, запрошуйте їх у свій будинок.

7. Створіть дитині емоційний комфорт вдома, навчіться правильно спілкуватися з підлітками.

8. Радійте досягненням своєї дитини. Не дозволяйте собі порівнювати її з іншими дітьми, давайте оцінку не самій дитині, а її вчинкам.

9. Коли, звідки і в якому б вигляді не повернулася ваша дитина додому, зустрічайте її з любов'ю.

10. Бути батьками не обов'язок і не професія. Це природна людська потреба.

Категорія: БАТЬКІВСЬКИЙ ВСЕОБУЧ | Додав: lani (21.12.2015) | Автор: *
Переглядів: 288 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Для випускників школи
НАША АДРЕСА
Україна, Дніпропетровська обл.,
м.Кривий Ріг, 50056,
м-н Сонячний, 1



(0564) 65-14-66,65-34-15 school_118@ukr.net
ЯК НАС ЗНАЙТИ