Як уникнути конфліктів підлітка з вчителями - УЧЕНЬ - ПСИХОЛОГ - УЧНІВСЬКА СТОРІНКА - Каталог статей - Криворізька спеціалізована школа №118
Головна » Статті » УЧНІВСЬКА СТОРІНКА » УЧЕНЬ - ПСИХОЛОГ

Як уникнути конфліктів підлітка з вчителями
-------
Саме головне в житті дитини, яка навчається - це не тільки взаємини з однокласниками, а й з вчителями.Як реагувати на зауваження та позначки? Як вести себе з викладачем не тільки дитині, а й самим батькам? Найчастіше доводиться стикатися з конфліктами, пов'язаних з непорозумінням однієї сторони іншій.Дуже жорстке або надто лояльне ставлення до учнів викликає реакцію протесту, тому що в підлітковому віці діти оцінюють у вчителя, перш за все, людські якості. Він повинен розуміти своїх учнів, вести за собою, ставитися до них з повагою і т. д.Також змінюється ставлення і до навчання. Освіта сприймається як підготовка до дорослого життя, і тому вчитель (головне джерело інформації), на думку підлітків, повинен зрозуміло, доступно пояснювати матеріал. На цьому грунті теж можуть виникнути протиріччя.Подібно батькам, учитель у свідомості підлітків - володіє владою, який розпоряджається карами і заохоченнями, авторитетне джерело знань у певній області - повинен стати товаришем і другом. На їхню думку, ідеальний учитель - це людина, в якому:
1. Є здатність до розуміння, емоційного відгуку; є сердечність, тобто в вчителя хочуть бачити старшого друга.
2. Професійна компетентність, рівень знань поєднуються з якістю викладання.
3. Присутній вміння справедливо розпоряджатися даною йому владою.Але, природно, всі якості поєднуються в одній особі не так часто. Тому виникають конфлікти. Такі конфлікти, як встановлено психологами, у віці від 13 до 18 років неминучі і нормальні. Без них не обійтися. Головне, щоб вони не переростали у "війни", "революції" і щоб правильно оцінювалися.Найпоширеніші конфліктиКонфлікт непокори. Підліток відмовляється виконувати ті чи інші вимоги. Часто такі, які рік тому не викликали таку реакцію. Відмова може бути висловлений словесно чи діями. Пов'язано це, мабуть, з бажанням відстоювати свою думку - нехай іноді безглуздим способом.Конфлікт єдності. Підліток робить так, як прийнято в середовищі однокласників. Сам би він так себе не вів, якби не боязнь виглядати "слабаком", "маминим синочком", "ганчіркою".Конфлікт лідерства. Підліток бачить у вчителя конкурента в класі. Він намагається не втратити авторитет.Конфлікт нелюбові. Відбувається тоді, коли до вчителя ставляться без поваги. Знають, що його можна вивести з себе. Спеціально влаштовують такі ситуації, щоб учитель втратив терпіння.Учителі, знаючи, що у віці 13-18 років підлітки можуть вести себе подібним чином, знаходять, частіше за все, вірне рішення. У цьому їм допомагають шкільний психолог і методична література.Фахівцями розроблено чимало рекомендацій, що стосуються різних аспектів поведінки людей у конфліктних ситуаціях, виборувідповідних стратегій поведінки і способів вирішення конфлікту, а також управління ім.Розглянемо поведінку людини в конфліктній ситуації з точки зору його відповідності психологічним стандартам.Вважається, що конструктивне вирішення конфлікту залежить від наступних факторів:    адекватності сприйняття конфлікту, то є достатньо точною, не спотвореної особистими пристрастями оцінки вчинків, намірів як супротивника, так і своїх власних;    відкритості й ефективності спілкування, готовності до всебічного обговорення проблем, коли учасники чесно висловлюють своєрозуміння того, що відбувається і шляхи виходу з конфліктної ситуації,    створення атмосфери взаємної довіри і співпраці.Для педагога також корисно знати, які риси характеру, особливості поведінки людини характерні для конфліктної особистості. До таких якостей можуть бути віднесені наступні:неадекватна самооцінка своїх можливостей і здібностей, яка може бути як завищеною, так і заниженою. І в тому, і іншому випадку вона може суперечити адекватній оцінці навколишніх - і грунт для виникнення конфлікту готова;прагнення домінувати будь-що-будь там, де це можливо і неможливо;консерватизм мислення, поглядів, переконань, небажання перебороти застарілі традиції;зайва принциповість і прямолінійність у висловлюваннях і судженнях, прагнення будь-що-будь сказати правду в очі;певний набір емоційних якостей особистості: тривожність, агресивність, упертість, дратівливість.
Існують п'ять основних стилів поведінки при конфлікті: пристосування, компроміс, співробітництво, ігнорування, суперництво чи конкуренція. Стиль поведінки в конкретному конфлікті визначається тою мірою, в якій ви хочете задовольнити власні інтереси, діючи при цьому пасивно и активно, і інтереси іншої сторони, діючи спільно або індивідуально.
Джерело: http://itstechnology.ru
Категорія: УЧЕНЬ - ПСИХОЛОГ | Додав: Angel (13.10.2013) | Автор: Ольга Амброзяк
Переглядів: 1006 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Для випускників школи
НАША АДРЕСА
Україна, Дніпропетровська обл.,
м.Кривий Ріг, 50056,
м-н Сонячний, 1



(0564) 65-14-66,65-34-15 school_118@ukr.net
ЯК НАС ЗНАЙТИ